Cele mai mari companii care sponsorizeaza echipe sportive si turnee din Romania

0
36

Contractele de sponsorizare din industria sportiva raman de departe cele mai consistente din punct de vedere financiar. Se vehiculeaza sume uriase atunci cand este vorba despre sportivi cu performante la nivel mondial sau de echipe sportive de valoare. Cele mai mari companii din lume se “bat” sa finanteze spotivii renumiti.

La inceputul acestui an, o stire avea sa faca furori in presa sportiva si nu numai. Simona Halep confirma incheierea unui contract cu producatorul de echipament Nike, dupa ce la finele lui 2017, contractul de 1 milion de euro anual pe care sportiva il avea cu Adidas incetase.

Dovada ca piata financiara a sponsorizarilor din lumea sportiva este una cu sume uriase sta valoarea noului contract dintre Simona Halep si celebrul brand american: aproximativ 2 milioane de euro. Producatorul de echipament sportiv ii „imbraca”, printre altii, pe Roger Federer, Rafael Nadal, Serena Williams si Maria Sarapova.

La banii veniti de la sponsorul tehnic, Simona Halep, ajunsa intre timp numarul 1 mondial in topul WTA, a mai adaugat sume cu multe zerouri de la alti sponsori, cum ar fi producatorul elvetian de ceasuri Hublot, Mercedes Benz, Dedeman, Vodafone, Dorna sau Wilson.

Si celelalte conationale din WTA au avut sau au parte de sponsori mari. Dupa ce si-a incheiat contractul cu Adidas, Sorana Carstea a inceput o noua colaborare cu New Balance. Monica Niculescu, in schimb, a incheiat colaborarea cu Fila si a semnat cu producatorul american de echipament sportiv Bluefish.

Dar sport romanesc inseamna si mult fotbal, iar si aici vorbim despre investitii financiare din partea sponsorilor care inseamna sume cu multe zerouri. Vorim nu doar despre sponsorizarea echipamentelor, ci si despre finantarea turneelor.

Castigarea campionatului in 2017 a functionat ca un magnet pentru Viitorul condusa de Gheorghe Hagi. Mai multe firme de top au luat imediat legatura cu oficialii constanteni pentru a-si alatura imaginea de echipa momentului. Pepsi, Selgros, BRD, Man, Herbalife si Holsten au semnat contracte cu formatia patronata de „Rege”.

Mai mult, anul trecut, LPF a semnat un parteneriat prin care casa de pariuri Betano a devenit principalul sponsor al Ligii 1. Forul primeste anual un milion de euro de la noul sponsor.

Printre beneficiile sponsorizarii unui sportiv de performanta sau a unei echipe se numara vizibilitatea foarte mare pe care acestia o au atat in tara, cat si in strainatate. Companiile mari au sansa nu doar sa sponsorizeze echipe sau sportivi, ci sa sustina financiar si influenceri media. Acest tip de expunere ar putea ajunge la un nou segment de public tinta.

In epoca social media, brandurile au la dispozitie mai multe platforme care sa le genereze noi oportunitati financiare. Conectarea WiFi pe stadioane si ecranele HD sunt doar doua dintre mijloacele prin care un sponsor sportiv are posibilitatea sa intre in contact rapid cu fanii. Influenta cea mai mare vine acum din spatiul digital, din mediul online. Sportul si social media devin din ce in ce mai compatibile. Un clip video de cateva secunde plasat in social media in timpul unor evenimente sportive mari are un potential urias.

loading...

Comentarii:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here