Gregoriana Tudoran: “Guvernul și alți susținători politici ai săi alimentează o falsă rivalitate: Iasi-Bacău”

0
788

Încă o dată, autoritățile au demonstrat că nu sunt interesate de scoaterea din izolare a Moldovei. Asistăm la promovarea unei alternativei false – A13 în detrimentul – A8. Asistăm și la anularea licitației programate inițial, în vederea alegerii executantului care va face actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru A8: Targu Neamt-Targu Mureș.

Iată că interese obscure nu vor nicicum să audă de legătura Moldovei cu Vestul, de conectarea orașelor Moldovei între ele și cu restul provinciilor României. Iasul, Botoșaniul, Suceava, Vasluiul sunt date din nou uitării. Suntem mereu condamnați la a rămâne la mâna politicului care dorește doar o legare a Bacăului cu Sudul țării, prin constructiii finanțate de la buget si realizate de către firme “de casa”. “Iată că asistam la noi tertipuri, la o noua distragere a atenției de la problema autostrăzii Ungheni-Iași- Târgu Mureș, prin acțiuni concertate ale unor parlamentari de Bacău cu Guvernul; noul “cui” bătut in proiectul A8 este acela privitor la o lege de construcție a autostrăzii A13(Brașov/Bacău). Astfel, este prevazut a fi prinse în bugetul pe 2019 al Minsterului Transporturilor, fonduri pentru a scoate la licitație Studiul de Fezabilitate și Proiectul tehnic de executie”, a susţinut Gregoriana Tudoran, candidat independent pentru Parlamentul European.

Deși Guvernul a promis asociațiilor “Împreuna pentru A8”, “Moldova vrea Autostrada” și “Pro Infrastructură”, la întâlnirea de la începutul lui Februarie 2019 cu Premierul și consilierul Vâlcov, că se vor aloca fonduri suficiente finanțării Studiului de Fezabilitate pentru A8, românii din zona Moldovei au avut surpriza neplăcută să constate că suma alocată este de doar 30 milioane lei, sub jumătate din vechiul cost din 2014, care se dovedise și acela insuficient.

Fără studiu de fezabilitate nu putem avea finantare europeană cu cerere depusă cel târziu in 2021. Fără acești bani europeni, nu va exista nicând A8.

“Înțelegând bine ceea ce noi le cerem, în ciuda presiunii străzii și a asociațiilor dedicate, Guvernul și alți susținători politici ai săi, alimentează o falsă rivalitate: Iasi-Bacău. Să nu uităm că și Bacăul și Iașul sunt favorizate de construcția A7 și A8 în egală măsură, legăturile regiunii Moldovei fiind necesare atât către Sud cât și către Vest. De ce ar trebui să alegem noi moldovenii, între cele 2 obiective, atâta timp cât nouă oricum ni se cuvin? Execuția doar a uneia din cele 2 autostrăzi ar însemna mai putine investiții și mai puține legături rutiere pentru fiecare dintre cele două centre urbane.
Master Planul de Transport este singurul document agreat de Comisia Europeană, care poate guverna programul național de Transporturi, în conformitate cu negocierile purtate la nivel european. A8 este considerată prioritate de rang prim, fiind inclusă în acest document, trebuind să fie finalizată înainte de 2030. Încercarea de a înscena această distragere a atenției cu presupusa A13(Iaşi- Bacău- Brașov) este o încălcare a priorităților europene, naționale și regionale, o aiureală scumpă pe banii noștri, ai romanilor”, a mai adăugat candidatul independent pentru Parlamentul European.

Care este soluția?

Potrivit ieşencei Gregoriana Tudoran, soluția ar fi să acționăm pentru a ne proteja interesele. “Una dintre soluţii ar fi să ieşim în stradă şi să facem presiuni la toate instituțiile cu potențial de influență. De asemenea, trebuie să demonstrăm că dacă ei, responsabilii, nu respectă dorințele și prioritățile noastre, noi îi putem penaliza prin vot și prin acțiuni directe. Trebuie să promovăm specialiști din zona civică, oameni care să ne reprezinte și să ne apere interesele la nivelul tuturor instituțiilor naționale și europene. Avem nevoie de specialiști competenți și de eliminarea politicului din sfera execuției proiectelor noastre. Cum ar fi fost, de exemplu, dacă în Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu aveam comandă politică ci doar profesionalism?”, a mai susţinut Gregoriana Tudoran.

Cine este Gregoriana Tudoran?

Gregoriana Tudoran este din Iaşi şi dorește schimbarea în bine a condițiilor de trai pentru noi toți. Are 42 de ani șieste de profesie economist cu un doctorat în management de 10 ani. Mai mult, Tudoran este consultant independent la Bruxelles. “Alături de asociația “Impreună pentru A8”, am făcut toate eforturile necesare la Bruxelles și București, pentru a cere finanțarea și construcția autostrăzilor atât de necesare nouă tuturor. Doresc ca românii să fie mai aproape de familiile lor și să aibă șansa de a își face o viață decentă acasă, nu doar în străinătate. Vreau proiecte pentru România făcute cu bani europeni, iar eu știu să ajut pentru că am experiență în domeniu. De aceea am ales să mă implic, candidând independent la alegerile pentru Parlamentul European. Sunt sprijinită de membrii societății civile, organizații care luptă pentru construcția de autostrăzi”, a conchis Tudoran.

loading...

Comentarii:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here