Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu”: Stagii de practică în Spania

0
112

Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” vă implementa începând cu luna septembrie a acestui an un nou proiect aprobat în cadrul Programului Erasmus +, în domeniul formării profesionale, intitulat Formarea pentru creșterea calității educației timpurii, beneficiind de un grant de finanțare de 99.200 euro.

Astfel, un grup tintă de 32 de elevi de la specializarea educator-puericultor va efectua, în două fluxuri, un stagiu total de practică de 6 săptămâni, în creșele din Valencia, Spania. Prin stagiul de practică internațională în instituțiile de educație timpurie din spațiul european, Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” își propune alinierea formării viitorilor educatori-puericultori la standardele unei educații anteprescolare de calitate, prin preluarea bunelor practici europene și aplicarea lor în sistemul romanesc. Se urmărește astfel, dezvoltarea următoarelor competente ale viitorilor educatori-puericultori: aplicarea unor metode, tehnici și instrumente adecvate de cunoaștere a copiilor mici, a părinților acestora și a familiei, în vederea tratării diferențiate și a consilierii acestora; de competente psihopedagogice, exprimate în proiectarea, conducerea și evaluarea activităților de educație anteprescolara, realizate individual sau cu grupuri de părinți și bebeluși/copii mici; competente de evaluare a progesului efectuat de copii;  competente sociale, competente de comunicare interculturala exprimate în interacțiunile sociale cu copiii, părinții acestora și comunitate.

Elevii vor urma înainte de mobilitate cursuri de pregătire la limba spaniola prin licențele OLS pe platforma Comisiei Europene.

“Un aspect important care vă fi urmărit în stagiile de practica pedagogica îl reprezintă și aplicarea educației incluzive prin integrarea copiilor din medii culturale diferite , din medii sociale diferite precum și a celor cu cerințe educative speciale care sunt integrați în învățământul de masa.” a afirmat Irina Cosovanu, coordonator proiect.

Doamna director Mihaela Ungureanu a evidențiat faptul că „nevoile de formare ale celor doua grupe de viitori educatori-puericultori au fost conturate pornind de la contextul national și mai ales local, unde creșele nu beneficiază încă de educatori-puericultori specializați și stabili, contextul european care practica un învățământ incluziv începând cu primele niveluri ale educației formale reprezintand o buna practica de mare actualitate, care trebuie în cel mai scurt timp generalizata și în sistemul de învățământ românesc”.

loading...

Comentarii:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here