„A Doua Şansă“, un program care rotunjeste veniturile experților și ale cadrelor didactice care lucrează în cadrul proiectelor europene

0
1585

Dupa ce Inspectoratul Scolar Judetean Iasi si-a facut cunoscuta sustinerea pentru etnicii minoritari prin proiectul “Scoli prietenoase în comunități implicate” privind  finaliazrea studiilor primare și gimnaziale, a aparut si prima reactie din partea Partidei Romilor “Pro Europa” Iasi. Punctul de vedere al acestei asociatii conduce catre o situatie ce se apropie de sfera infractionalului si se impun  cercetari urgente.

Prezentam  in continuare punctul de vedere al Asociatiei Partida Romilor “Pro Europa” Iasi.

“A doua şansă nu este o măsură de prevenire a abandonului şcolar, ci este o măsură de remediere a unor carențe educaționale destinat cu precădere adulților care au părăsit timpuriu sistemul de educație.  Această formă de educație se poate organiza cu finanțare din fonduri europene, dar și din bugetul MEC.

Sunt şcoli în care câte un director de şcoală având un număr de colective insuficient care să-i mențină personalitatea juridică a unității sau să ”rezolve” încă o normă, apelează la acest program și înființează câte o clasa  de  cursanți de tip ”a doua șansă”. Astfel se  mărește numărul de colective  şi se atrage finanţare suplimentară.

Nimic ciudat până acum ! Aceste clase  au efective reduse, aproximativ 15 adulți, în realitate  niciunul nu frecventează constant, sunt aduși cu arcanul când se fac poze pentru raportări sau când vine ”câte un control de sus”.

Testele si notele sunt fictive, mulți dintre beneficiari sunt în vârstă, fără șanse reale de  integrare pe piața muncii sau sunt plecați în alte țări. Ne intrebăm cum de MEC acordă finanțare din bugetul educației pentru clase fantomă, iar clasele pregatitoare din învățământul de masă sunt peste efectiv?! Cum poate să primească aceeași retribuție doi învățători care lucrează unul cu 42 elevi, și altul cu unul sau doi adulți care vin o singură dată pe semestru …..?! Acest lucru este valabil pentru clasele finanțate de la buget, dar pentru clasele finanțate din proiecte europene stai să vezi ce  costuri există: plata pentru profesori, plată pentru echipa de implementare, plata pentru subvenții acordate cursanților, plata pentru hrana acestora , plată pentru rechizite  si alte cheltuieli care nu rezolvă problema adultului analfabet.

Un exemplu din județul Iași este  proiectul Școli prietenoase în comunități implicate, programul “A doua șansă” se desfășoară în localitățile Hârlău, Podu Iloaiei și Răducăneni, în cadrul unităților școlare, unde 189 de adulți sunt cuprinși în învățământul primar și învățământul secundar inferior, printre care și cetățeni de etnie roma. Cursanții beneficiază de rechizite școlare și de o sală dotată cu echipamente IT de ultimă generație – tabla interactivă, video proiector și mobilier școlar – necesare desfășurării în bune condiții a procesului instructiv-educativ. Cele 11 grupe de studiu sunt organizate astfel: 4 grupe la Hârlău, în cadrul Școlii Gimnaziale „P. Rareș”, alte 4 grupe funcționează la Școala Gimnazială „Al. I. Cuza” din Podul Iloaiei, iar 3 grupe sunt organizate la Liceul Teoretic „Lascăr Rosetti” din Răducăneni. Cursurile din cadrul programului “A doua șansă” sunt susținute de 32 de profesori-tutori, responsabili pe arii curriculare care predau conform programei școlare specifice.  Cursurile “A doua șansă” au început în luna februarie 2019 și vor continua, în cadrul proiectului,  până în luna ianuarie 2021. Valoarea totală a proiectului este de ordinul a 3 milioane de euro…

Dacă ne gândim că singura motivație pentru cursanți este subvenția lunară, atunci  faceti un calcul  asupra costurilor și realizați că acest program este o afacere profitabilă  și un mod facil de a cheltui bani europeni, dar și  bani din bugetul educației.  Cum pot adulții analfabeți să utilizeze echipamente de ultimă generație și învățământul obligatoriu are resurse din ”Evul mediu”?!  Inspectoratul școlar județean Iași a afisat fotografii pe pagina de facebook unde cursanții ”luați de pe drumuri”(așa cum apare comentariul liderului romilor M.E), iar cursanții nu au nici echipamente IT, nici tabla interactivă ….ci doar o banala foaie si creion!

Vom solicita si noi orarul grupelor si vom cauta sa verificam prezenta adultilor ….la cursuri”

loading...

Comentarii:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here