Iași: Noi măsuri pentru prevenirea gripei sezoniere și a coronavirusului

0
178

Întrucât situația la nivel național și internațional evoluează rapid și impune decizii rapide, primarul Mihai Chirica a convocat astăzi, 11 martie, la Palatul Roznovanu, o nouă ședință a Comitetului Local pentru Situații de Urgență destinată luării unor măsuri de prevenire a gripei sezoniere, virozelor respiratorii și infecției cu noul coronavirus COVID-19 în Municipiul Iași. Aceasta este a patra ședință a Comitetului Local pentru Situații de Urgență cu această problematică după cele din 29 ianuarie, 24 februarie și 9 martie și vine în continuarea și completarea unor decizii anunțate și implementate deja de municipalitate și după o serie de măsuri restrictive luate de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență pe teritoriul României pe 6, 7, 9, 10 și 11 martie.

Măsuri luate  de Comitetul Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași:

  1. Direcția de Asistență Socială și Poliția Locală vor colabora cu Instituția Prefectului – Județul Iași, Direcția de Asistență Publică și Inspectoratul de Poliție Județean în activitatea permanentă de monitorizare a cetățenilor din Municipiul Iași care se află în regim de autoizolare împreună cu membrii familiei. Monitorizarea se va face zilnic atât telefonic, cât și, în măsura posibilităților fizic. Reprezentanții municipalității fac apel la persoanele izolate la domiciliu să respecte rigorile legii și atrag atenția că părăsirea domiciliului fără acordul Direcției de Sănătate Publică este sancționată cu amendă între 5.000 și 10.000 de lei. În context, reprezentanții municipalității amintesc ieșenilor că informaţii oficiale despre situaţiile legate de COVID-19 pot fi obținute apelând numărul TELVERDE 0800800358, linia fiind asigurată de Institutul Naţional de Sănătate Publică din subordinea Ministerului Sănătăţii. În cazul apariției unor simptome de boală ieșenii trebuie să apeleze imediat serviciul de urgență 112, precum și centrul de permanență al Direcției de Sănătate Publică Iași la numărul de fax 0232.241.963 sau la numărul de telefon 0730.240.392. De asemenea, ieșenii pot face sesizări la numărul de telefon al Primăriei Municipiului Iași 0232.984.

2. În limita atribuțiilor, Poliția Municipiului Iași va sprijini Instituția Prefectului – Județul Iași, Direcția de Asistență Publică și Inspectoratul de Poliție Județean pentru a identifica persoanele revenite în țară începând cu data de 9 martie și care nu figurează pe lista centralizată de Direcția de Sănătate Publică.

3. Reprezentanții Primăriei Municipiului Iași vor identifica până vineri, 13 martie, unitățile de cazare din Municipiul Iași care ar putea fi folosite ca spații de carantinare pentru persoanele venite în țară din zonele declarate roșii, aici fiind incluse hotelurile, căminele și chiar blocurile sau alte imobile noi. În caz de nevoie, municipalitatea va suporta o parte dintre cheltuielile de închiriere a acestor spații.

4. Direcția de Asistență Socială va pune la dispoziție sau va contribui alături de Direcția de Sănătate Publică la fondurile necesare pentru achiziționarea alimentelor pentru persoanele carantinate, iar distribuirea acestora va fi făcută de Poliția Locală în colaborare cu Inspectoratul de Jandarmi Județean. De asemenea, Direcția de Asistență Socială va achiziționa aparatele electrocasnice necesare pentru dotarea modulelor de urgență din dotare care pot fi folosite drept spații de carantinare.

5. Un set special de măsuri a fost luat pentru Direcția Locală de Evidență a Persoanelor, care are în general o activitate intensă de relații cu publicul și care se confruntă în această perioadă cu un număr semnificativ de solicitanți. Printre aceste măsuri se număr: montarea unor panouri din plexiglas la birourile de preluare a documentelor pentru a limita interacțiunea între lucrător și cetățean; igienizarea planificată cu dezinfectanți a suprafețelor comune, a birourilor etc; diminuarea fluxului de persoane ce se prezintă simultan la sediu prin intensificarea acțiunilor cu stația mobilă în comunele arondate; limitarea audiențelor pentru soluționarea în regim de urgență a cererilor sau asigurarea acestora telefonic sau prin e-mail; recomandarea cetățenilor de a se prezenta la sedii doar în cazuri urgente.

Concret, cel puțin până pe 31 martie

Serviciul de Evidență a Persoanelor (din Iulius Mall) va primi doar cereri pentru cetățenii care nu dețin act de identitate în termen de valabilitate sau care expiră până la finalul lunii și nu va primi cereri pentru stabilirea reședinței. Toate programările online din perioada 12 – 31 martie vor fi anulate. Accesul cetățenilor în sediul instituției va fi admis numai în programul cu publicul afișat. Numărul solicitanților aflați la ghișeele instituției în același timp va fi limitat la maxim șase, câte o persoană la fiecare ghișeu, zona de așteptare va fi în exteriorul incintei, în zona centrului comercial, iar cetățenii vor urma indicațiile stricte ale polițiștilor locali și funcționarilor serviciului.

Serviciul de Stare Civilă (din Piața Unirii) va permite accesul cetățenilor în sediul instituției numai în programul cu publicul afișat. Numărul solicitanților aflați la ghișeele instituției în același timp va fi limitat la maxim cinci, câte o persoană la fiecare ghișeu, zona de așteptare va fi în exteriorul clădirii, la intrarea laterală de acces a publicului, iar cetățenii vor urma indicațiile stricte ale polițiștilor și funcționarilor serviciului. Până cel puțin pe 31 martie, activitatea Serviciului de Stare Civilă se va limita doar pentru actele de naștere (înregistrarea nou-născuților de la maternitățile din Iași), căsătorii (primiri de dosare și oficieri, cu condiția participării a cel mult 10 persoane la o oficiere), decese și duplicate (doar urgențele justificate ale cetățenilor născuți în Iași).

  1. Toate direcțiile Primăriei, instituțiile subordonate și societățile comerciale municipale, în mod deosebit cele care au relații cu publicul, au achiziționat și folosesc dezinfectanți pentru igienizarea ghișeelor, tejghelelor, obiectelor de mobilier, mânerelor ușilor etc. și au amplasat la intrări dozatoare cu dezinfectanți pentru mâini. Toate instituțiile menționate vor verifica și completa stocurile de materiale de igienizare și dezinfecție.

Începând de astăzi, 11 martie, măsuri suplimentare de siguranță au fost adoptate și la ghișeele Primăriei, atât în ceea ce privește depunerea și eliberarea de documente, cât și în privința plății taxelor și impozitelor locale și altor sume datorate bugetului local sau de stat. Măsurile sunt aplicate atât la sediul central și la cele secundare ale Primăriei, cât și la centrele de cartier și la sediile instituțiilor subordonate și societăților comerciale municipale. Persoanele interesate vor avea acces la ghișee limitat, astfel încât să nu fie mai mult de o persoană la fiecare ghișeu. Alte persoane nu vor fi acceptate în incintă, fiecare cetățean urmând a fi invitat în interior după eliberarea ghișeului. De asemenea, angajații de la ghișee au fost instruiți suplimentar și au fost dotați cu dezinfectant, mănuși și măști. Comitetul Local pentru Situații de Urgență a mai decis astăzi ca toate persoanele care lucrează la ghișeele menționate să poarte măști de protecție și mănuși, tejghelele să fie spălate cu substanțe dezinfectante cel puțin o dată la două ore, iar spațiile să fie aerisite.

7. Începând de marți, 10 martie, toate spațiile de joacă pentru copii sunt închise între orele 22.00 și 7.00, iar toate echipamentele și mobilierul urban din acestea sunt dezinfectate zilnic de angajații Servicii Publice SA cu materialele avizate de Ministerul Sănătății. De asemenea, Servicii Publice SA va achiziționa încă opt atomizoare pentru igienizarea spațiilor publice.

8. EcoPiața SA va continua măsurile de igienizare și dezinfecție și va pune la punct un plan de aprovizionare în piețele agro-alimentare în perspectiva cumpărăturilor de Paște.

9. Cel puțin până pe 22 martie, până când unitățile de învățământ preuniversitar și creșele vor fi închise, toate aceste unități vor beneficia de lucrări și activități concentrate de igienizare și dezinfecție susținute de municipalitate și Direcția Creșe.

10. Direcția de Exploatare a Patrimoniului, care gestionează și licitațiile pentru locuri de parcare, va organiza aceste licitații online, pentru a evita prezența simultană a unui număr semnificativ de persoane în aceeași incintă.

11. Primăria Municipiului Iași va continua și extinde campania de informare a măsurilor de sănătate publică în spațiile publice cu aflux sporit de persoane (gări, târguri, piețe, mijloace de transport etc.), prin panouri de afișa stradal, mijloace proprii de comunicare și mass-media.

 

loading...

Comentarii:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here