De astăzi se pot trimite online documentele pentru șomaj tehnic. Iată cum arată cererea si declarația

0
1670

Începând de astăzi, pot fi depuse online solicitările pentru măsurile de sprijin prevăzute de OUG nr. 30/2020, modificată prin OUG nr. 32/2020!

CINE beneficiază

1. Persoane fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II), întreprinderile familiale (IF), profesii liberale (PF);

2. Persoanele care își desfășoară activitatea în baza contractelor de activitate sportivă;

3. Persoanele care realizează venituri exclusiv din contracte de drepturi de autor și drepturi conexe;

4. Persoanele care au încheiate convenții individuale de munca în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației

UNDE depun

Solicitările se depun electronic, la Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) din fiecare judet. La Iași, adresa de email a AJPIS este [email protected] 

Ce SUMĂ primesc

– pentru persoanele din categoria 1, 3 si 4 – indemnizație fixă de 75% din caștigul salarial mediu brut (supus plății CAS, CASS și impozitului), ramanand 4072 lei. Deci , 75% din 4072 lei.

– pentru persoanele din categoria 2 – 75% din valoarea contraprestației activității sportive, maxim 75% din caștigul salarial mediu brut.

CÂND depun/CÂND primesc

– pentru perioada 16-31 martie, documentele se depun în perioada 1-10 aprilie
– pentru perioada 1-16 aprilie, documentele se depun în perioada 1-10 mai.

Plata se face în maximum 10 zile de la depunerea documentelor.

CE transmitem online

    • Pentru persoane fizice autorizate (PFA), întreprinderi individuale (II) și familiale (IF),profesii liberale (PF)

descarcă cereredescarcă declarație pe propria răspundere

Fisierul complet va contine: cererea semnata + copie CI +declaratia pe propria raspundere semnata + extras de cont al PFA,II,IF,PF, dupa caz

    • Pentru persoanele fizice care obțin venituri exclusiv din drepturile de autor și drepturile conexe

descarcă cereredescarcă declarație pe propria răspundere

Fișierul complet va conține: cererea semnata+copie CI +declaratia pe propria raspundere semnata + extras de cont al persoanei + copie după un contract de drepturi de autori și drepturi conexe din ultimele 3 luni anterior declanșării stării de urgență.

    • Pentru personalul încadrat în muncă la un angajator prin altă modalitate prevăzută de lege

descarcă cereredescarcă declarație pe propria răspundere

Fișierul complet va contine: cererea semnata+copie CI +declaratia pe propria raspundere semnata + extras de cont al persoanei.

    • Pentru persoanele care își desfășoară activitatea în baza contractelor de activitate sportivă vor depune structurile sportive

descarcă cereredescarcă declarație pe propria răspunderedescarcă listă persoane

Fișierul complet va contine: cererea semnata +declaratia pe propria raspundere semnata+lista sportivilor+ copie CI a administratorului structurii sportive.

    • Pentru persoanele care au încheiate convenții individuale de munca în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației

descarcă cereredescarcă declarație pe propria răspundere

Fișierul complet va conține: cererea semnată+ copie CI + declarația pe propria răspundere semnat

Firmele – Cerere ajutor șomaj, declarație pe proprie răspundere, lista cu angajați

In cazul firmelor, s-a publicat ordinul 741/2020 al ministrului Muncii, care cuprinde 3 formulare: Cererea pentru subvențiile la indemnizația de șomaj tehnic, declarația pe proprie răspundere a angajatorului și lista cu angajații trimiți în șomaj tehnic, care cuprinde detaliile pentru fiecare caz. Aceste documente sunt trimise de angajator  online Agențiilor Județene de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM), fiecare în județul în care are sediul social.

Aceste fonduri pot fi solicitate pentru angajații cu contracte individuale de muncă înregistrate în REVISAL și care au fost suspendate conform Codului Muncii – Legea nr. 53/2003, în baza art. 52 lit. c), până la încetarea stării de urgență provocată de COVID 19.

Documentele necesare, care se depun și se procesează online sunt:

-cerere;

-declaratie pe proprie răspundere;

-lista cu angajații care intră în șomaj tehnic.

Plata fondurilor necesare către angajatori se va face în termen de maxim 15 zile, iar

plata angajatorilor către salariații aflați în somaj tehnic se va efectua în 3 zile.

Angajatul în șomaj tehnic va primi 75% din din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut, și în perioada de șomaj tehnic îi vor fi achitate  CAS, CASS și impozitele aferente.


Warning: A non-numeric value encountered in /home/jriro/public_html/wp-content/themes/Newspaper1/includes/wp_booster/td_block.php on line 1009

Comentarii:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here