Noi restricţii în Iaşi din cauza creşterii cazurilor de coronavirus

0
2785

Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă al municipiului Iaşi s-a reunite ieri în vederea luării unor hotărâri în vederea prevenirii răspândirii pandemiei COVID-19. Ele vizează transportul în comun, accesul în spaţiile Primăriei, în locurile de relaxare sau în spaţiile publice.

Iată măsurile luate în cadrul şedinţei de ieri a Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă al municipiului Iaşi:

Art. 1. (a) Începând cu data de 24 iulie 2020, accesul publicului în spaţiile interioare ale Primăriei Municipiului Iaşi şi unităţilor subordonate este permis doar în limita numărului de ghişee.
(b) În exteriorul spaţiilor în care există aceste ghişee vor fi amenajate zone de aşteptare, dotate cu scaune sau bănci, precum şi umbrele sau corturi în vederea protejării de acţiunea directă a razelor solare sau intemperiilor.
(c) Accesul publicului în spaţiile închise este permis doar după verificarea temperaturii corporale şi cu mască de protecţie.

Art. 2. Începând cu data de 24 iulie 2020, timp de 14 zile, accesul călătorilor în mijloacele de transport public este permis doar în limita locurilor pe scaune şi numai cu mască de protecţie.
(b) Reprezentanţii Companiei de Transport Public SA vor asigura în continuare verificarea temperaturii corporale a călătorilor.
(c) Toate mijloacele de transport public vor fi igienizate şi dezinfectate atât între ture, cât şi la capetele de traseu.
(d) Staţiile mijloacelor de transport public, peroanele de aşteptare, tonetele şi automatele de vânzare a tichetelor de călătorie vor fi dezinfectate zilnic.

Art. 3. (a) Începând cu data de 24 iulie 2020, în pieţele agro-alimentare din Municipiul Iaşi se va face dezinfecţie zilnic.
(b) Accesul cumpărătorilor în pieţe se va face în mod organizat, în fluxuri de intrare / ieşire, în limita a cel mult 100 de persoane în acelaşi timp, după verificarea temperaturii corporale şi doar cu mască de protecţie.
(c) Vânzătorii trebuie să poarte mască şi mănuşi de protecţie, iar marfa trebuie să fie acoperită cu protecţie transparentă.
(d) Fiecare tarabă trebuie să fie dotată cu materiale dezinfectante.
(e) Servirea mărfurilor va fi făcută numai de către comercianţi. Se interzice atingerea mărfurilor de către cumpărători. Persoanele care nu respectă aceste reguli vor fi evacuate.

Art. 4. (a) În zonele de agrement municipale (Ştrandul Municipal, Baza de agrement Ciric şi Plaja Nicolina) rămân valabile măsurile luate în deciziile precedente.
(b) Fiecare bază de agrement va avea un inspector sanitar / un poliţist local, care va verifica respectarea normelor de igienă şi distanţare socială în interior.
(c) La intrarea în baza de agrement fiecare persoană adultă va semna că a luat la cunoştinţă de prevederile regulamentului de utilizare a bazelor. În caz de nerespectare a acestor reguli, persoana respectivă va fi evacuată. Pentru minori va semna un adult însoţitor.

Art. 5. (a) Începând cu data de 24 iulie 2020, Poliţia Locală va intensifica măsurile de verificare a normelor de protecţie sanitară şi distanţare socială în parcurile publice.
(b) În parcurile Copou şi Expoziţiei vor fi organizate şi marcate ca atare circuite separate de intrare / ieşire, în vederea evitării aglomeraţiei.
(c) Poliţia Locală va verifica spaţiile de vânzare din parcuri. Vânzătorii trebuie să poarte mască şi mănuşi de protecţie. Orice produs servit clienţilor va fi înmânat învelit în şerveţele de unică folosinţă. Responsabilii acestor spaţii trebuie să asigure indicatori de distanţare între clienţi.
(d) Începând cu data de 24 iulie 2020, parcurile aglomerate (Copou, Expoziţiei, Voievozilor, Oancea şi Mimoza) vor fi igienizate şi dezinfectate în fiecare zilnic, între orele 0.00 şi 4.00.

Art. 6. (a) Începând cu data de 24 iulie 2020, Salubris SA va relua activitate de dezinfectare a străzilor cu substanţe pe bază de hipoclorit de sodiu. Activitatea va fi făcută zilnic, între orele 0.00 şi 4.00, atât prin spălare, cât şi pulverizare.
(b) Graficul acţiunilor de dezinfectare va fi făcut public cu minim 24 de ore înainte.

Art. 7. Începând cu data de 24 iulie 2020, Servicii Publice SA va relua activitatea de dezinfectare a spaţiilor de joacă.

Art. 8. Începând cu data de 24 iulie 2020, Direcţia Fond Locativ – Serviciul Asociaţii Proprietari şi Termo-Service SA vor relua activitatea de dezinfecţie prin impregnarea cu substanţe dezinfectante a covoraşelor pentru încălţăminte amplasate la intrarea în scările de bloc, pe domeniul public.

Art. 9. Direcţia de Asistenţă Socială va relua şi intensifica activitate de monitorizare a persoanelor aflate în carantină sau autoizolare.

Art. 10. Începând cu data de 24 iulie 2020, toţi angajaţii Primăriei Municipiului Iaşi şi unităţilor subordonate au obligaţia de a ţine un jurnal personal, în care să noteze numele persoanelor cu care au intrat în contact, în vederea sprijinirii unei eventuale anchete epidemiologice.

Art. 11. Începând cu data de 24 iulie 2020, pe toate şantierele din Municipiul Iaşi, acolo unde se lucrează în echipe mai mari de trei persoane, acestea sunt obligate să poarte mască de protecţie.

Art. 12. Începând cu data de 24 iulie 2020, Servicii Publice SA va relua activitatea de dezinfecţie a staţiilor de taxi.

Art. 13. Direcţia Exploatare Patrimoniu şi Poliţia Locală Iaşi vor elabora un plan de măsuri pentru reluarea activităţilor sportive în sălile de sport, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Activităţile nu vor putea avea o durată mai mare de două ore şi vor fi urmate de o pauză de două ore pentru activităţi de aerisire, igienizare şi dezinfecţie.

Art. 14. Poliţia Locală Iaşi va intensifica controalele la supermarketuri şi terase, în vederea verificării respectării condiţiilor de protecţie sanitară şi distanţare socială.

Şedinţa de astăzi este a nouăsprezecea a Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului Iaşi cu această problematică după cele din 29 ianuarie, 24 februarie, 9, 11, 15, 17, 20, 23, 24, 25 martie, 2, 10, 16, 30 aprilie, 11 şi 15 mai, 1 şi 17 iulie.

loading...

Comentarii:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here